onsdag 27 maj 2009

Att ha hösten runt knuten...




Jodå nästan...

När det tjuter i fönstren, och träden viker sig för vinden som kan mätas i storm.
När löv flyger omkring och temperaturen ändå är sådär lagom svenskt.
Då är det höst enligt mig.

Och jag älskar det!

Gick med lite nervösa steg till läkaren för att få provsvaren från förra veckan.
Oj så bra allt var.
Det kändes på halsen, masserades mage och kollades reflexer.
Bra, bra och väldigt bra.
Puh.
Hatar sjukhus, det är så sterilt och kalt.
Så jag är tacksam för att jag slipper gå dit på ett bra tag nu.
Hade sällskap med mig som kunde lugna ner en smula...tack för det.

Åh vad jag räknar ner nu till helgen...
Väskan ska packas och lite småsaker ska hinnas med innan.
Men, det är sånt som är roligt tycker jag...
Små-pillet och planeringen innan.

Och Petran- tack för tvålen, doftar underbart!!

Denna sjunger jag ofta på här hemma...
Högt och inbillandes att jag faktiskt en dag ska få sjunga den på en scen inför fler åskådare än mina katter som så snällt lägger huvudet på sné och sitter stilla och lyssnar.
Ikväll är den Din.

1 kommentar:

boho sa...

..vassego;+.....gurka e´ bäst!!
och vad var det jag saaaa-frisk som en mört eller nötkärna eller vad det nu heter!!