måndag 11 maj 2009

Att uppdatera...


När man inte orkar blogga så får man komma med en rejäl uppdatering..eller hur kära läsare?
Onsdagen med smink och lyx.
Oh, vad kul att komma in i studion och ha massa tjejer som bara väntade på att få gå loss med sminket och visa sina lärare exakt hur galet/vackert/mystiskt det kan bli med puder och ögonskugga.
Djävul.
Det var det jag skulle gestalta.
Stora tjocka svarta ögonbryn och mängder med blodröd creme-ögonskugga.
Läppar som kunde jämföras med en geisha.
3 timmar tog det.
På en hög stol med dinglade ben, en söt kille på stolen bredvid som kunde beskrivas som en blandning mellan Zorro och Batman.
En svart, sotig sminkning a la macho man.
Efter den häftiga djävuls-sminkningen blev det en mer naturell, bronzig och vårig touch.
2 timmar tog den att göra.
Fick fint sällskap med mig hem...
Klockan hann bli både tio och halv tolv innan jag satte mina trötta ben innanför dörren.
Oh, glömde jag att nämna...
Jag träffade den snyggaste gay-tjejen någonsin.
Hon var mest lik en kille...mörkt hår, rufsigt, tatuerade underarmar, lite surfer stil på kläderna...
Fina ögon.
Jo, jag rodnade när hon frågade vad jag hette.
Och jag log när hon pratade.
Livsfarligt ju!
Ska jag någon gång gå över till "andra sidan" så är det för hennes skull.
Torsdag stavades Tapas.
Mycket av det jag gillar...plocka,finlir...lämnade till sist över till kollegorna och traskade hem.
Fredag- Ledig och sovmorgon.
Efter några dagar med feber och "tycka-synd-om-mig" är det guld värt att få sova.
Och det gjorde jag...13 timmar tror jag det blev.
Lördag & Söndag- jobba helg och baka baka baka.
Robinson med räkor.
Glass och hemmagjord kolasås.
Cola cola med is och citron...i mängder.
Naturgodis- torkade jordgubbar täckt med vit choklad.
Mmm...som Ni ser så finns det mycket som varit bra dessa dagar.
Måndag nu... och om jag förstått det rätt har det önskats hamburgare...egengjorda.
Och då får det väl bli så.
En låt är ju inte mer än rätt...





2 kommentarer:

boho sa...

oj vad hon har stått iiii!
...och du, är du säker på att det var en "tjej"...det kanske var en kille som tjejstylat sig och sen killdressat och sen tjejfixat och sen..ah mixmatch...

E sa...

Nope...hon hette Gunilla :-)
och hon var allt en tjej... men men... den som lever får se *smile*