onsdag 25 mars 2009

Att hitta det man vill...

Det är svårt att sitta inne när det är så vackert väder.
Solen värmer faktiskt kinden på mig när jag skriver detta.
Genom fönstret såklart...men ändå.
Tog en liten tripp ner på stan.
Lilla stora staden...
Det mesta finns här men ändå känns det inte helt rätt.
Den större staden lockar några minuter varje dag.
Fick tag på det jag ville - en stor bukett med rosa tulpaner.
Ja... de vita var slut.
Inte bara jag som vill ha vitt, vitt & vitt omkring mig.
Om man skulle ta och tvätta alla fönstren idag?
Men det är inte enkla fönster i denna lägenhets-länga.
Nej då, för att tvätta ett fönster så måste man trixa och fixa och vips, så blir ett fönster plötsligt 4 rutor att skura och torka.
Jag kör den gamla stilen jag.
Yes, varmt vatten och tidningspapper.
Tvärt emot vad min mamma säger.
Mammor vet inte alltid bäst...

Inga kommentarer: