tisdag 21 april 2009

Att ha blandade dagar...

Vaknade efter några dagar som varit underbara.
-Farmor är död.
Det är aldrig roligt när någon man älskar dör, men det finns gånger då det är mindre smärtsamt.
När man har levt ett liv på nästan 95 år, jobbat, skaffat barn och haft det bra är det ändå okej att somna in när huvudet inte är det samma som innan.
God natt söta farmor och jag vet att du blir omhändertagen där uppe.
Sitter och väntar på familjen som ska hämta upp mig för att åka dit.
Ett sista farväl och för att visa sin respekt.
Viktigt för mig och min bror.
Det kommer inte bli samma tårar som när morfar dog, men det betyder inte att det kommer bli enkelt.
Hoppas att Ni har det bra kära läsare.

1 kommentar:

boho sa...

Nämen..jag visste inte om din farmor.Ledsen för din skull lilla E.
Sköt om dig. Kram!
....och du, vilken knölig adr att skriva in då,pust! Men med facit i hand gick det fint,hehe!