onsdag 22 april 2009

Att känna igen sig igen...




Farmor såg ut som hon alltid har gjort.
Fast denna gången utan själ.
Den busiga blicken,nästan som jag kan tänka mig hon haft sen hon var liten fanns kvar.
Hennes breda stora händer vad så fint knäppta över bröstet och höll en liten bukett med nyplockade vårblommor.
Vi tände ett ljus.
Ingen ville läsa hur bibeln och jag sa inget om det.
Inom mig så nynnade jag på Tryggare kan ingen vara och jag tror att hon hörde det.
Efter Hej då var det smörgåstårta hos släkten i Kungälv.
Alltid kul att träffa dom även om det finns roligare anledningar.
Nu är det tillbaka till jobbet och försöka klara av en vecka till.
Men det ska väl gå bra eller hur?
Tack för kramen Sara du är finast!
Och Petra, tack för presenten... jag blir bortskämd!
En låt till er söta tjejer

Inga kommentarer: