onsdag 8 april 2009

Att tämja en man...

Det är inte så svårt.
Kvinnor har lärt andra kvinnor detta så länge det funnits män.
Min mamma lärde mig redan som barn.
- Låt honom tro att det är hans idé.
Krig på jobbet om semester.
Len röst efter ett tag och vips så enkelt det ordnade sig.
Är det inte märkligt så säg?
Kändes skönt att få av sig jobbkläderna, rufsa ut håret och få på sig ett linne.
Ut på stora gatan och in på solariumet.
Bara en liten stund...bara för att få bli varm...
Känna hur gott det doftar av värme, sololja och...om man stänger ögonen, bara för en stund- kanske man kan känna grill-rök, fruktiga drinkar och sand.
Nästan som i Sharm el Sheik, Goa eller Marrakech.
Bara nästan men det duger...tills vidare.
Mötte D på stan...
Intressant.
Han sa hej och jag svarade inte.
Precis som vanligt alltså.
Kom hem till en tyst lägenhet och två sovande katter på den fint bäddade sängen.
Ett kurrande medans jag bytte om...eller bytte ner mig till hotpants och linne.
En iskall Corona från kylen, krossad is och en citronklyfta.
Jo man får...det är onsdag och jag firar att jag har en kväll för mig själv.
Min musik i högtalarna- Denna passade bra.
Min lilla ritual innan jag tappar upp ett bad.
Detta kommer bli en skön kväll...

Inga kommentarer: