torsdag 23 oktober 2008

My favourite poem...

I have a favorite poem...and I had it since I was 14 years old.
Sad, romantic or logical?
Lägg din hand i min om du har lust
Lägg din hand in min om du har lust!
Jag är inte den som stannar kvar
att ur kärlek suga märg och must.
Jag är en som kommer och som far.
En förförisk vandringsmelodi
drog mig tidigt bort från hemmets kust.
Jag är bara en som går förbi.
Lägg din hand i min om du har lust!

~Hjalmar Gullberg

Hmm... I wonder if I should try translate it into english?
Put your hand in mine if you want.
I am not one of those who stays around
to suck the lust and marrow out of love.
I am one of those who come and goes.
A seductive walkingmelody
early took me away from the coast of home.
I am just one of those who walkes by.
Put your hand in mine if you want.

//E


1 kommentar:

Mikael Edström sa...

Melissa Horn (www.melissahorn.se) spelade den dikten idag på sin konsert på Kägelbanan.. Hennes mamma hade gett den till hennes pappa när de började dejta...